Igår var jag och mamma nära att krocka med bilen igen.
Det spöregnade verkligen (precis som sommaren för typ 2-3 år sedan när vi krockade med mersan). Vi körde typ i 70 och sjöng till nån sång, tror det va euphoria. ;)
Sedan ser vi en liten bil framför oss som ska svänga vänster. Jag är ganska säker på att hon stått där eller kört väldigt långsamt, för vi hade henne inte framför oss innan. Iallafall, mamma fick tvärnita, men bilen gled jy eftersom vädret var som det var. Och så kom det en mötande bil så vi fick typ åka egenom de två bilarna dem i mitten av vägen. Läskigt eftersom vi var tre barn i bilen..
Fast som tur var lyckades mamma vejja undan båda bilarna. Men eftersom hon va chockad så stod hon med bilen mitt i vägen för dem motsatta bilarna. Och dem har typ stängt av motorvägen så det kör massor av bilar och tunga lastbilar på den lilla vägen. Så all motorvägstrafik åker på denna lilla vägen istället.. Så jag bah ''Mamma flytta på bilen då!!!'' haha. och så backar hon... Tur att det inte kom några andra bilar! ;)
Picture
Såhär såg bilen ut som jag och mamma krockade med för 2-3 årsedan. Det var sjukt läskigt! Var livrädd för att åka bil i flera månader efteråt.



Leave a Reply.